dinsdag 30 maart 2010

Hoe voel je je vandaag?

Ik loop over zonnige eilanden en trotseer ruwe stormen
Ik kom in een stad vol kippen, maar ik blijk vegetariƫr
B. zegt dat het goed komt en loopt weg
Hij verdwijnt in een wereld vol kleuren en geroezemoes
Ik volg hem en kom op een feest
Een feest vol mensen die ik ken,
maar niet van gezicht
Ik kom buiten op het strand en kijk uit over zee
Er zwemmen mensen en ik doe mee
Het onderwaterleven doet me goed
Vrij als een vis beweeg ik me
Totdat ik besef onder water te zijn
Ik raak in paniek, maar ik kom niet boven
Mensen lopen me voorbij
en kijken me afkeurend aan
Ik roep en ik schreeuw, mijn lichaam kolkt
Mijn lijf gutst.
Een bonzend hart, een kloppend hoofd.
Mijn benen als pap, mijn armen stijf.
Oh ja,
ik voel me kut.

3 opmerkingen:

  1. Wauw! Wat een poezie. Ik leef met je mee hoor. Maar je teksten worden er prachtig van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg, wauw! Als je je vaker zo voelt, mogen we nog heel wat prachtige teksten verwachten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig ! Echt mooi zeg !


    Maar ik mis je wel :/

    BeantwoordenVerwijderen