woensdag 24 maart 2010

Tons of friends

Ok, het nieuwe album van Crookers; tons of friends. Zoals de naam al doet vermoeden staan er heel wat vrienden op. Op elke track "featered" wel een andere artiest. Ik vind eigenlijk niet heel veel van het album. Er is niets wat me stoort en er is niets echt fantastisch. Toch wil ik er iets over schrijven, want je versplilt zeker niet je geld als je 'm downloadt.



De laatste keer dat ik Crookers live zag, was ik ze eerlijk gezegd een beetje zat. Ze hadden een trucje en die kende ik inmiddels. Ik wist zelfs hoe die werkte. Maar toen ik dit nieuwe album van C. kreeg, besloot 'm toch op een gare ochtend in mijn old-school stereo (met cassettespeler!) te stoppen.

Eerste indruk: leuk. Vooral de tracks met Roisin Murphy, RyeRye en Yelle. Ik begon al een dik feestje voor me te zien waar Crookers live het dak eraf blazen. Ik kon ze ook niet betrappen op dat ene trucje, maar een set draaien is ook wat anders dan tracks achter elkaar op een album zetten, natuurlijk. Wat ze overigens goed hebben gedaan, want de sfeer bleef er lekker in.

Nadat ik op repeat drukte, luisterde ik het hele album nog een keer of 3 achter elkaar. Daarbij begonnen vooral de nummers met Kelis en Carrie Wilds steeds beter te klinken en ontdekte ik hier en daar nog meer. Ik kan eigenlijk wel concluderen dat het een prettig album is. En om die a capella versie van Day 'n night moet je gewoon heel hard lachen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten