zondag 21 maart 2010

Ik ben een programnerd

Toen ik vanochtend weer eens even ging kijken hoe het hier was, zag ik dat de filmpjes hieronder ineens de tabellen overschreden. Oeps.....wat te doen? Ergens de afmetingen veranderen, maar hoe en waar? Collega en frontendking L. maar even op msn aangesproken. "Mag ik je wat vragen?"

Hij reageerde eerst met: "Afmetingen veranderen is zeker te simpel." Ja, dat had ik ook al bedacht. Dat hij dit niet van mij verwacht had, begrijp ik wel. Ik doe teksten, geen techniek. "Maar waar?", typte ik. In de embedcode staat width en height, wist L. en hij wist ook meteen dat ik maximaal 410 in de breedte had. Kijk, en daarom heb ik dus L. nodig. Hij ziet dat gewoon.

Maar de lengte moet wel in verhouding zijn natuurlijk. Dus ik deelde de huidge breedte door de huidige lengte, kwam afgerond op 1.25, vermenigvuldigde 410 met dit getal en voila: 328. Op dat moment kreeg ik van L. hetzelfde getal door. Ha! Dat had ik zojuist helemaal zelf uitgerekend.

Het wilde daarna toch niet helemaal lukken, want ik moest de afmetingen op 2 plaatsen veranderen. Ook dat wist L. mij te vertellen. En nu is alles weer in orde. Je hoeft dus ook niet meer te dubbel klikken op de filmpjes. Gelukkig. Met een beetje hulp ben ik misschien toch wel een programnerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten