woensdag 3 maart 2010

Op Photoshoples (deel 1)

Ik heb niet de ambitie om designer te worden. Daar heb ik noch het talent noch de aanleg voor. Toch heeft mijn geest al een tijdje een wanhopige behoefte aan photoshop-vaardigheden. Het is namelijk best frustrerend als je je eigen creatieve opwellingen niet tot uitbeelding kunt brengen. Al is het maar in grote lijnen. Als non.designer.

Gelukkig ken ik een aantal "photoshopperige" zielen. En nog veel gelukkiger: eentje wilde mij wel photoshoples geven, namelijk; J., baasbitch van Interactive Xperience en succesvol freelancer. En zoals met alle goede ideeën, wilden er meer mee doen. Twee meer.

Het plan werd:
- elke dinsdag van half 8 tot half 9 een uurtje 'shoppen'
- kosten: 1 euro.

Aangezien de andere twee deelnemers, J. en ik er gezamenlijk een vriendschappelijke relatie op na houden, had ik niet verwacht dat er enige structuur in de lessen zou zitten, maar niets was minder waar.

De eerste les bestond uit Griekse delicatessen en daarna serieus aan de slag. Met een heuse keynote als introductie en een leerplan voor de komende 8 weken.

Les 1: Know your basic workspace. Een interessante les waar ik alle informatie kreeg over de versleeptool, de selecttool, wat feather doet, hoe je de magnetic lasso en magnetic wand tool gebruikt, wat tolerance betekent, wat quick magic is en hoe je de eye drop tool gebruikt. De andere functionaliteiten leren we 'along the way'.

Mijn verbazing over de onverwachte lesstructuur vergrootte mijn enthousiasme wat resulteerde in een lading vragen over iedere knop. Ja, ik was dat overijverige meisje voorin de klas. Die overigens helemaal leeg was, want er geldt verder geen aanwezigheidsplicht ofzo. Het liep dus wat uit, maar ik heb als Photoshop N00b de eerste stappen gezet naar Photoshop heroïsme . Want zo heet de cursus; Van Photoshop N00b naar Photshop HELD. Met een echte presentatie van mijn werk als afsluiting.



Complimenten voor J. Ik zal opletten en opschrijven, want dat blijft natuurlijk wel mijn ding.



P.S. Wees niet verbaasd als dit blog verandert in een websiteblog met een nieuw dik logo. Non.vet gaat namelijk de wereld veroveren en daar hoort een nieuw jasje bij.

3 opmerkingen:

  1. Thanks voor de props non.vet! Zolang je maar niet zegt "Ze is goed, omdat ze dik is" HA!

    Anyway nog even wat te zeiken, want zo ben ik nou eenmaal (ik ben en blijf een vrouw). Interactive Xperience is UIT ELKAAR en niet aan elkaar geschreven hihihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @jessica hahahaha! ok. ik ga het nu veranderen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, dat is toevallig: het Urban Word of Today is 'shopped'!
    Photoshopped; manipulated with an image editor
    This looks shopped. I can tell from some of the pixels and from seeing quite a few shops in my time.

    Telepathie in je reinste vorm! Ofzoiets....

    BeantwoordenVerwijderen