dinsdag 9 juni 2009

Kleine dingen doen.

Nog 6 minuten! Hij heeft een klok op zijn wasmachine en morgen gaat hij op vakantie. De laatste was is over 6 minuten klaar. Wanneer hij voor de machine hurkt, wachtend op het rode lichtje dat uit moet gaan, word ik stiekem nog een beetje verliefder. “Het zijn de kleine dingen die het doen”, zegt hij, “daar moet je over schrijven.” Toen de klok van de wasmachine 10 minuten aangaf, had ik hem gevraagd waar ik over zou schrijven. Ik vond mijn dode haarpunten wel een leuk onderwerp. Hij niet zo.

Kleine dingen. Hij heeft gelijk. Die doen het. “Komt dat doordat we de grote dingen wensen en daarom de kleine dingen zien als iets speciaals?”, vraag ik hem. Dat weet hij niet precies en ik eigenlijk ook niet. Toch een leuk onderwerp. Kleine dingen. Zoals een kusje op je hoofd, bloemen in je huis, een werkje op de mouw, Obama die rookt, een hurkend vriendje en het feit dat je was over 6 minuten klaar is. Het zijn de kleine dingen die het doen. Daar hoef ik niet groot over te schrijven. Het zit 'm in de punt. Niet te verwarren met een dode haarpunt.

1 opmerking: