woensdag 2 juni 2010

Zo maakt u het, meneer

Kinderlogica. Ik vind het fantastisch. En gelukkig betrap ik mezelf er ook wel eens op.

Sommige mensen, ook wel volwassenen genoemd, bestempelen mijn kinderlogica weleens als dom, onwetendheid en kinderachtig. Misschien omdat ze vinden dat je eenmaal ouder dan 18, geen fantasie meer mag hebben en altijd alleen maar mag zoeken naar een logische verklaring. Wat ze echter niet inzien, is dat kinderlogica vaak een stuk logischer is dan de verklaring die zij er zelf voor gezocht hebben.

Zoals de reclame van Hertog ijs over hoe Stacciatella ijs wordt gemaakt. Als volwassene weten wij helaas dat ijs wordt gemaakt door melk te mixen met room, suiker en wat eierdooiers. Maar waarom is dat logischer dan de verklaring die door het jongetje wordt gegeven in de reclame?



Waarom is het zo onlogisch dat stracciatella ijs wordt gemaakt van gespikkelde koeien in chocoladeregen en koude weersomstandigheden. Melk komt toch van de koe? En ijs wordt toch gemaakt van melk? En die chocoladeregen, daar dromen we toch allemaal wel eens van?

Ik hou van kinderlogica. Het is alleen jammer dat volwassenen daar de logica niet meer van inzien.

1 opmerking:

  1. Inderdaad "grote mensen" snappen er vaak helemaal niets van zoals kinderen het zien. Ik vind dan ook dat deze mensen geen stracciatella ijs verdienen

    BeantwoordenVerwijderen