vrijdag 26 februari 2010

Je deteste toi Mode je t'aime

Hoewel zij mij altijd inspireert en helpt bij wat ik zou moeten dragen: zeker heftige shoulder pats, nu even geen bloemenprints, probeer hoog getailleerde kokerrokjes, altijd een verwoeste jeans, soms een black jeans, misschien een harembroek en eventueel ook enkellaarsjes, is Mode niet mijn meest betrouwbare vriendin. Eigenlijk is ze een bitch, want door al die mooie en bijzondere creaties die zij mij laat zien, verlies ik letterlijk het zicht op vader Banksaldo. En zij heeft daar schijt aan.

Je zou zeggen dat een vriendin je probeert te behoeden voor kredietcrisissen die veroorzaakt worden door hebzucht. Maar zo zit zij niet in elkaar. La Mode. Zij houdt mij juist hongerig naar meer, en als ik meer heb, dan zegt ze dat 'minder' back in style is. Waarna zij stilzwijgend verwacht dat ik mijn garderobe ga aanpassen.



Blind door al die modische modieusheid, tastte ik dan meestal naar vader Banksaldo. Wetende dat die echt te rood was om welk stukje stof de mode dan ook te kopen. En hoewel mijn vriendin Gezond Verstand mij dan vertelde dat ik de juiste beslissing nam om mij te beperken tot kwijlend fantaseren, voelde ik me toch altijd beperkt. Beperkt door mijn maandelijks terugkerende kredietcrisis die toch echt niet altijd werd en wordt veroorzaakt door Mode. (Meestal door frennemie Schijt Aan Vader Banksaldo, maar dat terzijde)

Omdat ik mij niet graag beperkt voel, ik Gezond Verstand wel beschouw als betrouwbare vriendin en vader Banksaldo niet al te rood wil zien aanlopen, besloot ik een tijdje geleden wat afstand te nemen van Mode. Je weet wel, minder afspreken enzo. Geen bladen meer waar zij in stond, geen sites meer waar zij ook was, kortom, de relatie beperken tot toevallige ontmoetingen.

Totdat ik samen met mijn verslavende vriendin Marlboro bij de tijdschriften stond en haar weer zag staan. Mode. Een toevallige ontmoeting, ze had me gemist en ik haar. We dronken koffie en ik nam haar mee naar huis. Ze vertelde honderduit en inspireerde mij zoals alleen zij dat kan. Toen ze uitgepraat was, keek ik haar aan en zei: "Misschien moeten we elkaar weer vaker zien." "Ja", antwoordde ze, "want die stoere boots zijn eigenlijk wel een must-have". De bitch.

1 opmerking:

  1. Heb je al met je vriendin "Gezond Verstand" overleg gehad wat betreft die "stoere boots", anoniem vindt ze ook wel érg cool, maar zonder haar zou ik geen beslissing nemen.

    BeantwoordenVerwijderen