maandag 19 oktober 2009

iPhone vs de rest

Het komt er dan toch van. Ik schrijf een stukje over de iPhone. Niet omdat hij wel of niet cool, vet, wreed, hard, zacht, super, wack, wow of overrated is. Wel omdat hij, de iPhone, zelf heeft bewezen sterk te zijn. Welke van bovenstaande begrippen ook je voorkeur heeft.

Mijn collega A. is een echte iPhone liefhebber en begrijpt niet dat er überhaupt nog andere mobiele telefoons worden gemaakt. Ze was één van de eersten met zo’n ding en inmiddels helemaal gewend aan al die handige apps. Dus toen zij haar iPhone op een dag kwijtraakte en bij gebrek aan de navigatie app direct verdwaalde, kocht ze al snel een nieuwe. Tja, die vind je natuurlijk nooit meer terug als je al overal gezocht hebt.

Maar vorige week, 4 maanden later, mailde er een man die haar telefoon had gevonden. In het gras. “Ze hadden net gemaaid”, zei de man, “dus waarschijnlijk is hij op die manier zichtbaar geworden.” Zijn zoon had de telefoon aan gezet en toen kwam meteen A’s naam tevoorschijn. Dus 4 maanden, wisselende weersomstandigheden én een grasmaaier later, werkt de iPhone nog steeds!


Het moet dus wel gezegd worden: de iPhone is een sterke telefoon. Ik onthoud mij van verder commentaar, maar al dat gedoe over nieuwe apps, jailbreak, 3GS, 3G, nog sneller internet en ga zo maar door, dat snap ik nu. Hij is het waard. “Kan ook tegen 4 maanden wisselende weersomstandigheden en een grasmaaier!” Ben benieuwd wanneer ze dat als USP opnemen.

1 opmerking:

  1. Ongelooflijk verhaal. Betere reclame is er mijnsinziens niet

    BeantwoordenVerwijderen