vrijdag 23 januari 2009

De mooiste teksten worden gewoon gezegd!

Op weg naar de durumtent vertelde Ruben over zijn outfit:

"Twee truien en een zomerjas"

De flauwe rijmen volgde al snel, maar het is mooi gezegd. Laat het maar even bezinken......herhaal het nog maar even...."twee truien en een zomerjas", misschien nog een keer........"twee truien en een zomerjas"......mooi he?.....

De mooiste teksten worden gewoon gezegd en zijn vrij van interpretatie. Maak er je eigen verbeelding bij, geef het je eigen betekenis en voel het. Dat vind ik mooi. Denk er maar eens over na, over wat iemand zegt. Das pas echt mooi!

Mijn persoonlijke favoriet is die van Dr. Massive. Hij gaf mij zo af en toe eens een lift. Ik had m die ochtend gebeld, maar hij nam niet op. "Ja", zei die, "ik werd vanochtend wakker naast een lege telefoon."............ Als dat geen poezie is........

De mooiste teksten worden gewoon gezegd, zonder de intentie mooi te zijn. Zonder met voorbedachte rade dik of vet te willen zijn. En wat blijkt dan? Inderdaad.... Het hoeft niet vet als het dik is.

Non.VET omdat we dik zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten